Křesťanské chrámy obvykle dominují svému okolí a člověk do nich nejčastěji stoupá po schodech. Strašnický sborový dům v řadě okolních činžovních domů nijak nevyniká a do strašnické modlitebny musíte sestoupit hodně hluboko, celých 14 schodů.
Na konci těchto schodů vás v nevelkém předsálí zaujme plastika sochaře Ivana Jilemnického „Cesta ke světlu“. Je zhotovena z hořického pískovce a sbor ji přijal od autora jako dar. Vnímavému člověku otevírá veliký prostor k zamyšlení.
Při vstupu do modlitebny je překvapen především ten, kdo se sem vrací po mnoha letech. Takto překvapený byl i současný kazatel sboru, když sem přišel při nějaké příležitosti v roce 1992. Vyrůstal v této modlitebně, a přece nechtěl tak úplně uvěřit. Zmizela kazatelna, varhanní prospekt, veliký zlacený kalich i původní stůl.
Různé podoby měla strašnická modlitebna. V té první měl celý prostor vrchní i boční osvětlení. Průčelí vévodil velký zlatý kalich uprostřed varhanního prospektu, kalich byl aplikován i na přední straně stolu, všechny lampy měly tvar kalicha. Tak četné použití tohoto symbolu odráželo nálady doby vzniku modlitebny, v níž ještě přežívala potřeba vymezit se proti katolické většině.
Druhá – nepříliš zdařilá – úprava odstranila vrchní osvětlení a celkově světlé ladění stěn doplnila obtažením tvaru oken i všech dalších prvků na stěnách silnými bílými čarami. Třetí podoba vznikla v letech šedesátých, kdy bylo zvykem malovat každou stěnu jinou barvou. Ve strašnické modlitebně se v kombinaci s bílou a šedivou objevila tehdy v evangelických modlitebnách velmi módní barva petrolová. Tato úprava byla nesporně velikým posunem vpřed, a proto byla novým malováním obnovena.
Poslední úprava interiéru přinesla nejradikálnější změny. Všechno začalo objevením dřevomorky a nutností nahradit parketovou podlahu dlaždicemi. Tak rozsáhlou stavební práci bylo vhodné spojit i s rekonstrukcí osvětlení a s výtvarným ztvárněním celé modlitebny. Návrh architekta Jiřího Veselého na vytvoření exkluzivního prostoru ozářeného stovkami drobných světel se všem líbil, ale předpokládané náklady byly nad možnosti sboru. Vypracovali jsme tedy vlastní představu řešení průčelí bez varhanních píšťal i kazatelny a vešli v jednání s architektem Jiřím Boháčem. Pochopil situaci sboru, přijal v zásadě předloženou úpravu, ale opravil a doplnil ji způsobem, který prozradil ruku profesionála. Nakreslil nám tvar nového stolu ve tvaru kříže, navrhl boční osvětlení skleněnými koulemi s trojím režimem zapínání a zvláštní nasvětlení předního prostoru. Navrhl i bílou malbu a žluté vybarvení i tvarové dotažení dřevěné stěny před varhanami, do jejíhož středu umístil kříž. Poprvé nebyly na stěny modlitebny umístěny biblické citáty a symbol kalicha byl nahrazen symbolem kříže, který spojuje všechny křesťany.
Tato poslední úprava podtrhla svátostnost celého prostoru. Tvarově zjednodušené průčelí neodvádí pozornost a soustřeďuje ji ke stolu Páně, odkud se čte i káže. Prostor vyzařuje zvláštní spiritualitu, jejíž emoční působivost se nepříčí „vrozené“ evangelické střízlivosti. Vysoké estetické hodnoty čelního prostoru je dosaženo proporční vyvážeností použitých prvků. Nasvětlení dvěma halogenovými reflektory celkový dojem jenom umocňuje. Současná podoba interiéru modlitebny dobře souzní s architekturou stavby samé.
Každou neděli i ve významné svátky se tu káže evangelium. Pokaždé se přitom sejdou obyčejní nedokonalí lidé, toužící postavit své životy pod moc slova Božího a nechat světlem evangelia prozářit svou nezvládnutou přítomnost. Tady společně chválí Boha, tady se modlí, přijímají chléb a víno. Tím vším teprve získává celý prostor strašnické modlitebny smysl.